50 CC Motorsiklet Trafik Sigortası
50 cc motor sigortası 2025 rehberi, 50 cc sigorta zorunlu mu, 50 cc motor muayene var mı, ücretler ve süreler gibi tüm sorularını tek sayfada açıklar.

50 cc altı motor nedir?
50 cc altı motor, Karayolları Trafik Yönetmeliği'ne göre silindir hacmi 50 cc'yi geçmeyen ve azami hızı 45 km/s'yi aşmayan motorlu bisikletler yani moped sınıfına giren araçları ifade eder. Bu motorlar yönetmelikte L1 ve L2 sınıfı iki veya üç tekerlekli motorlu araçlar olarak tanımlanır ve "motorlu bisiklet / moped" statüsü sayesinde klasik motosikletlerden hukuki olarak ayrılır.
50 cc altı motor grubuna benzinli 49-50 cc küçük scooter'lar, düşük güçlü elektrikli mopedler ve bazı hafif dört tekerlekli moped türevleri de girer. Bu grup, özellikle MTV muafiyeti, ehliyet kolaylığı ve düşük kullanım maliyeti nedeniyle Türkiye'de son yıllarda ciddi şekilde yaygınlaşmıştır.
50 cc sigorta zorunlu mu?
50 cc sigorta 1 Ekim 2025 itibarıyla Türkiye'de tüm 50 cc ve altı motorlar için zorunlu hale geldi. Daha önce zorunlu trafik sigortası kapsamı dışında kalan motorlu bisikletler, yeni düzenleme ile artık sigortasız trafiğe çıkamıyor.
50 cc sigorta zorunluluğu kapsamında hem benzinli hem elektrikli mopedler; yani silindir hacmi 50 cc ve altı ya da eşdeğer güce sahip tüm motorlu bisikletler, trafiğe çıkmadan önce zorunlu trafik sigortası yaptırmak zorunda. 50 cc sigorta yaptırılmadan yakalanan araçların trafikten men edilmesi, idari para cezası ve çekici-otopark masrafları gibi yaptırımlar da bu düzenlemenin bir parçası.
50cc trafik sigortası nedir?
50cc trafik sigortası, 50 cc ve altındaki motorlu bisikletlerin karıştığı kazalarda, karşı tarafta oluşan maddi ve bedeni zararları karşılayan zorunlu sorumluluk sigortasıdır. 50cc trafik sigortası, otomobil ve büyük motosikletlerdeki zorunlu trafik sigortası ile aynı genel şartlara bağlıdır; tek fark, risk profili ve prim hesaplamasında moped sınıfının genelde daha düşük risk grubunda değerlendirilmesidir.
50cc trafik sigortası ile kendi motorunuzun hasarı değil, karşı tarafın zararı karşılanır. 50cc trafik sigortası bu yüzden minimum yasal zorunlulukken, kendi motorunuzu korumak için ayrıca kasko yaptırmanız her zaman tavsiye edilir.
50 cc motora sigorta yapılıyor mu?
50 cc motor sigorta artık bütün sigorta şirketlerinde zorunlu trafik sigortası poliçesi olarak düzenlenebiliyor. Yeni yasa sonrasında "50 cc motora sigorta yapılıyor mu?" sorusu teknik olmaktan çıktı; sistemde araç sınıfı motorlu bisiklet/moped olarak gözüken her plaka için zorunlu trafik sigortası teklifi alınabiliyor.
50 cc motor sigorta işlemi yapılırken araç ruhsat bilgileri, plaka, sahibin T.C. kimlik numarası ve hasarsızlık basamağı gibi kriterler sisteme giriliyor. 50 cc motor sigorta teklifi bu bilgiler ışığında otomatik hesaplanıyor ve poliçe yıllık olarak düzenleniyor.
50 cc motor sigortası ne kadar?
50 cc motor sigortası 2025 yılında, motosikletler için belirlenen tavan fiyat tarifesine ve kişisel risk durumuna göre değişiyor. 2025 trafik sigortası tavan fiyat tablosunda motosiklet kategorisi için 4. basamakta yaklaşık 4.695 TL'lik bir üst sınır yer alıyor; 50 cc motor sigortası primleri de bu motosiklet sınıfının içinde değerlendiriliyor ve bu tavanı aşamıyor.
50 cc motor sigortası primlerini etkileyen başlıca faktörler; plakanın kayıtlı olduğu il, sürücünün hasar geçmişi (basamak sistemi), aracın kullanım amacı ve yaşı olarak öne çıkıyor. 50 cc motor sigortası için 2025 boyunca yapılan ilk hesaplamalarda, pek çok sigorta uzmanı ortalama prim aralığını yaklaşık 1.200 TL - 4.000 TL bandında öngörüyor; ancak büyük şehirlerde ve düşük hasarsızlık basamaklarında bu rakam daha yukarı çıkabiliyor.
50 cc motor muayene var mı?
50 cc motor muayene, plaka ve ruhsata sahip motorlu bisikletler için Türkiye'de zorunludur. Tüvtürk ve sigorta şirketlerinin paylaştığı bilgilere göre, tescilli ve plakalı 50 cc motorlar "motorlu taşıt" kabul edildiği için periyodik araç muayenesi kapsamına alınır.
50 cc motor muayenesi var mı sorusunun cevabı bu yüzden basittir: Ruhsatta kayıtlı, plaka taşıyan ve trafiğe çıkan her 50 cc için muayene zorunluluğu vardır. 50 cc motor muayene zorunluluğu yalnızca site içi kullanılan, tescilsiz veya düşük güçlü e-bisiklet gibi farklı sınıfa giren araçlar için istisna gösterebilir.
50 cc motor muayene kaç yılda bir yapılır?
50 cc motor muayene, diğer motosikletlerde olduğu gibi ilk 3 yıl sonunda ve sonrasında her 2 yılda bir yapılır. 50 cc motor muayene periyodu; üretim ya da tescil yılından itibaren 3. yıl biterken ilk muayene, ardından her iki yılda bir tekrar muayene olacak şekilde düzenlenmiştir.
50 cc motor muayene kaç yılda bir yapılır sorusunun cevabı bu yüzden akılda kolay kalır: 3 yıl + her 2 yıl. 50 cc motor muayene zamanı geldiğinde muayeneyi geciktirmek hem gecikme faizi hem de muayenesiz araç kullanma cezası nedeniyle ciddi ek maliyetler doğurur.
50 cc motor muayene ücreti 2025 ne kadar?
50 cc motor muayene ücreti 2025 yılında TÜVTÜRK tarifesine göre motosiklet ve motorlu bisiklet sınıfı için yaklaşık 1.335 TL civarındadır. 50cc muayene fiyatı, 2025 için yayımlanan resmi tarifelerde tüm motosikletler için tek rakam olarak belirtilir ve 50 cc motorlar da bu kategoride değerlendirilir.
50 cc motor muayene ücreti gecikirse, her ay için %5 oranında gecikme cezası uygulanır. 50cc motor muayene ücreti gecikme zammı ile birlikte arttığı için, randevu tarihini geçirmemek hem ceza yememek hem de daha fazla ödeme yapmamak açısından önemlidir.
50 cc motor muayene nasıl yapılır?
50 cc motor muayene nasıl yapılır sorusunun cevabı, adım adım motosiklet muayene süreci ile aynıdır. 50 cc motor muayene sürecinde önce TÜVTÜRK'ün web sitesi veya çağrı merkezi üzerinden randevu alınır, ardından randevu gününde gerekli belgelerle istasyona gidilir.
50 cc motor muayene işlemi için genelde şu adımlar izlenir:
- TÜVTÜRK'ten randevu alma (online ya da telefon)
- Ruhsat, kimlik ve geçerli zorunlu trafik sigortası poliçesini hazırlama
- Muayene ücretini ödeme
- Fren, aydınlatma, lastik, süspansiyon, şasi numarası ve plaka kontrollerinden geçme
50 cc motor muayene sonunda araç "hafif kusurlu" veya "kusursuz" ise vize onaylanır, "ağır kusurlu" çıkarsa eksikler giderilip tekrar ücretsiz muayeneye girilir. 50 cc motor muayene raporunun geçerli olması, hem trafik kontrollerinde ceza yememek hem de olası satış/devir işlemlerinde sorun yaşamamak için şarttır.